Dit ben ik

Ik ben een creatieve onderwijs all-rounder met ruim 20 jaar ervaring in verschillende functies in het onderwijs. Mijn specialiteit is vraaggestuurd werken rondom thema’s als coaching, communicatie, cultuur, verandermanagement, autonomie en taalonderwijs. Ik weet praktijkervaringen te verrijken met toegepaste kennis en inzichten waardoor mensen meer mogelijkheden en autonomie ervaren.

(Concept)auteur
Ik ben auteur van het handboek Gesprekscommunicatie, Sturen op autonomie en De coachende leraar. Daarnaast heb ik samen met Harry Paus de eindredactie verzorgd van Portaal, het handboek taaldidactiek voor het basisonderwijs. Als (concept)auteur heb ik meegewerkt aan de eerste versie van Taal op Maat, de vierde versie van Taal actief en aan de eerste versie van Taaljacht.

Verbonden
Als zzp’er heb ik mezelf verbonden aan Centrum Pedagogisch Contact. Daarnaast ben ik docent/ opleider voor hogeschool de Kempel.

Verbindend onderwijs
Mijn missie is bijdragen aan verbindend en inclusief onderwijs dat autonomie centraal stelt. “Als je in de ontmoeting met de ander jezelf leert kennen, dan is het dus van vitaal belang dat de leraar zichzelf weer verbindt met zijn passie en zichzelf insluit in dat wat het hart van het onderwijs vormt: de relatie leerling, leraar en leider.”

Biografie

Adri van den Brand, geboren op 4 juli 1969 en opgegroeid in een warm gezin in Schijndel, met ouders Toon en Nola, zussen Wilma en Dianne en overleden broer Adrie. Om duidelijk te maken dat mijn broer en ik andere identiteiten zijn, schrijf ik mijn naam zonder e.

In 1997 ben ik getrouwd met Brenda Gil-Toresano die helaas in 2016 onverwacht en veel te vroeg overleden is. We hebben samen drie kinderen: Taurín, Seina en Pablo.

Na een tweedaagse over identiteit en spiritualiteit realiseerde ik me dat ‘Adri van den Brand’ slechts een naam is, een label dat verwijst naar een entiteit die zich in essentie niet in woorden laat vangen. Ik ben meer dan ik denk, ik ben meer dan ik voel, ik ben meer dan ik doe, ik ben meer dan een naam. Vanaf dat moment stel ik me dan ook voor met “Ik heet Adri” en heb ik “Ik ben Adri” verplaatst naar het museum van oude overtuigingen.

Voor meer informatie...

Neem dan contact met mij op

Beroepsopleidingen

1
HBO Bachelor

Leraar Engels en Nederlands in de tweede graad
Diploma: 7 juni 1993

2
Universitaire master

Nederlandse taal en letterkunde, met als specialisatie communicatiekunde
Diploma: 31 augustus 1996

3
HBO Master

Leraar Nederlands in de eerste graad
Diploma: 2 oktober 1996

"Niemand of geen enkel ander systeem kan je uitleggen wie je bent. Anderen of andere systemen kunnen jou wel uitleggen wie je volgens hen bent."

Schneider: 2001

Deze zinnen zijn voor mij een nieuwe overtuiging geworden. Jarenlang heb ik mezelf verdiept in systemen die mij konden vertellen wie ik ben en heb ik mensen bezocht die ook deze kennis bezaten. Elke keer herkende ik wel wat, maar nooit resoneerde ik op het geheel. Dat komt, weet ik nu, omdat het geheel al lang in mij zat en dat hoefde ik me alleen maar te her-inneren: opnieuw contact maken met dit innerlijke.

Voortgezette professionalisering

1
NLP Practitioner

Certificaat: 2005

2
NLP Master Practitioner

Certificaat: 2006

3
NLP Trainer

Internationaal certificaat: 2009

4
Systemisch werken en opleiden

Certificaat: 2011

5
Ericksonsiaanse hypnose

Certificaat: 2014

6
Management drives, individueel en teams

Certificaat: 2008

7
TA 101

Certificaat: 2014

8
TA Coaching & Counselling

Certificaat: 2016

9
TA Psychotherapie

Certificaat: 2018

10
Certified Transactional Analyst in het veld Education (CTA-Ed)

Certificaat: 2021

11
Trainer en Supervisor in Transactionele Analyse (PTSTA-Educational)

Sinds juni 2022

Ik geloof in een levenlang leren, mezelf blijven ontwikkelen. In de woorden van Shri Nisargadatta Maharaj in het boek Zijn (Altamira-Becht): Bezoeker: Komt er dan nooit een einde aan het ontdekken van jezelf?

"Aangezien er geen begin is, is er ook geen einde. Maar ik heb door de liefde van de goeroe ontdekt dat ik niets ben dat kan worden aangewezen. Ik ben noch een ‘dit’, noch een ‘dat’. "

Maharaj

Relevante werkervaring

1
Fontys lerarenopleiding Tilburg

Functie: docent Nederlands. Van augustus 1997 – december 1999.

2
Fontys Pabo Tilburg

Functie: opleidingsdocent Nederlands. Van januari 2000 – augustus 2002.

3
Hogeschool de Kempel te Helmond

Functie: opleidingsdocent Nederlands, stagebegeleider en nascholer. Van augustus 2002 tot heden.

4
ZZP’er in verbinding met Centrum Pedagogisch Contact

Functie: trainer, adviseur, coach en ontwikkelaar (TACO). Van augustus 2018 tot heden.

5
TA Academie

Functie: docent. Van augustus 2021 tot heden.